I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Happy Belated Father's and Mother's Day

Thursday, June 20, 2013

Bismillah..

# take note : sila sediakan tisu atau tuala jika anda emosi sepeti saya #

Aku bukan lupa bila tarikh Hari Ibu dan Hari Bapa tahun ni
Aku cuma tak ada kesempatan untuk wish Mr. dan Mrs. Ayahumi
Sebab aku terlalu sibuk mengejar duniawi
Maafkan anakmu ini...~
:'(

Hmm... aku dapat kesedaran nak tulis pasal ni pun
Lepas aku baca entry dari blog ni
Bila mengenangkan aku masih ada lelaki bergelar ayah
Dan wanita bergelar umi dalam hidup aku
Tapi aku kurang hargai kehadiran mereka
Aku jadi sebak tetiba
Mata aku berair..

*emosi lah pulak*


Dia mungkin ayah yang tak pernah kisah pasal kami adik beradik
Dia mungkin ayah yang tak pernah tahu kegemaran kami
Dia mungkin ayah yang lebihkan anak lelaki berbanding anak perempuan
Dia mungkin ayah yang lebihkan kawan berbanding keluarga

Tapi...

Dia ayah yang sanggup melabur demi keluarga dan kawan
Dia ayah yang suka menegur depan-depan kami
Dia tak kisah pun dengan siapa kami berkawan
Yang penting, dia sangat marah kalau kami mengabaikan soal akhirat

Ayah...
No one can ever replace you in my life
Though you're not as great as Superman
But you have the greatest place in my heart and my life
No one can get that place

Buat ayah...
Terima kasih untuk segalanya
Walaupun apa yang ayah buat kadangkala menjengkelkan
Tapi ayah tetap ayah kami
Dunia dan akhirat
Di sini dan di Syurga
Insya ALLAH...


Dia mungkin umi yang agak cerewet
Dia mungkin umi yang banyak menegur

Tapi...

Dialah umi dialah ayah kalau ayah tiada
Dialah yang bersusah payah demi kami
Dialah yang berhabis tenaga demi keluarga
Dialah yang sanggup mengenepikan kehendak hati demi anak-anak
Dialah yang tidak tidur sewaktu kami sakit
Dialah yang paling susah hati kalau kami keluar tak ingat dunia
Yang penting, dialah paling tak suka kami mengabaikan soal akhirat

Umi...
There's nobody can be as awesome as you
There's nobody would understand us like you do
There's nobody could bear what you have been through
And there's nobody would replace you as my umi
Now and forever

Buat umi...
Ampunkanlah anakmu ini sejak hari pertama anakmu ini ditempatkan di rahimmu
Maafkanlah anakmu ini sejak tangisan pertamanya
Ampunkanlah segalanya yang telah dia lakukan
Maafkanlah dia kerana tiada manusia yang sempurna


To both of you, Mr. and Mrs. Ayahumi...

I hope and pray that our family will stay united
Dunia dan akhirat

Kalaupun kematian yang memisahkan kita
Biarlah kita sama-sama berpimpin tangan ke Syurga-NYA
Meski ditakdirkan ada yang pergi dulu
Biarlah dia menunggu yang lain

Dan yang masih hidup
Sudilah kiranya menghadiahkan amalan yang baik
Bukankah kita sekeluarga?

When my time comes, I hope all of you can forget and forgive
The wrong that I've done
Because no one wants to die without peace
Just let it go

Sorry for those tears and crap
Phir milenge chalte chalte
Take care
Wassalam

Comments