I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Damai

Thursday, March 18, 2021

Bismillah

Alhamdulillah, dapat keluar menikmati keindahan alam
Bayu petang dan deruan ombak yang memukul pantai
Limpahan cahaya semula jadi daripada matahari yang menyinar
Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

Benda yang aku paling suka selain pantai adalah awan
Untuk yang rindu dengan langit Sarawak
Atau mungkin rindu dengan pemandangan seperti gambar di bawah
Mesti tahu kan, pantai mana yang aku maksudkan


Inilah Pantai Damai, Santubong
Disebalik awan itulah dia Gunung Santubong
Bukan gambar bersumberkan internet tau
Aku sendiri ambik guna telefon biasa-biasa je
Inshaa Allah nanti ada rezeki jatuh dari langit
Nak jugak pakai iPhone 11 Pro Max 512GB
Haa masa tu inshaa Allah kualiti gambar aku lebih baik

Oh ya, masa aku sampai dekat Damai sekitar jam 1650H
Subnahallah, teriknya mentari masa tu
Boleh tengok betapa terseksanya aku nak buka mata dalam video dibawah


Panas tak panas tu, pedih jugaklah muka
Walaupun dah pakai sunscreen SPF50+ PA+++
Maybe I should reapply before I face the sun 
Tapi tak apalah, bukan selalu terlebih vitamin D 

Sejujurnya, aku lagi suka Pantai Tanjong Lobang
Kalau nak berpiknik, aku suka Luak Esplanade
Pada akulah kan, kedamaian yang aku cari tak ada di Pantai Damai
Oh, aku lupa satu lagi tempat aku suka tengok ombak
Coco Cabana ataupun Marina 

Dan selalunya bila aku merenung pantai atau awan
Lagu yang automatik terngiang-ngiang di telinga adalah 'Cinta Arjuna'
        Kupeluk indah manisnya cinta
        Semuanya terasa indah
        Bagai di alam cerita cinta
        Hadir bahagia selama-lama

Kalau tak pun, mesti lagu 'One Day'
        One day I'm gonna fly away
        One day when heaven calls my name
        I lay down. I close my eyes at night
        I can see morning light

Hari ni memang nak bercerita tentang pantai je kut
Pernah dulu nak pergi Desaru
Tapi sebab panas sangat, tak jadilah ceritanya
Inshaa Allah kalau ada rezeki pergi Johor lagi
Nak ke Desaru dengan anak-anak buah 
Entah bilalah tu kan?

Baiklah, aku rasa cukup sampai disini saja
Perihal pantai dan awan yang aku kongsikan
Moga terubat rindu dengan pantai dan matahari
Suatu masa nanti bila aku baca kembali apa yang aku coretkan
Terasa bagaikan di Damai

Guten morgen welt!
Phir milenge chalte-chalte :)

Comments

  1. Best kannnn boleh tengokkkk pantai. Tenang je :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah sudah menatap pantai. Haha Uit, orang tag dia join giveaway.. :)

    ReplyDelete