I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Bercelaru

Saturday, January 19, 2013

Bismillah..

Hmm... cemburunya tengok blog orang.
Macam blog Dr. Sarah Shukor, sorang doktor lulusan Russia.
Lagilah aku jeles.
Sebab dia doktor yang grad dari oversea.
Russia pulak tu!
Doktor muslimah lagi tu
Makin menjadi-jadi aku jeles
Aku?
Apa yang aku ada? 


Haaii.. nyesal pun tak guna, kan?
Benda dah nak jadi, jadi lah.
Terima aje lah dengan redha.
huhuhu (u_u)

Nak mintak putar balik masa pun tak guna
Huh, betul-betul macam nasi dah jadi bubur
Tapi bubur tu masih boleh di makan, kan?
Jadi, jangan lah membazir rezeki yang ada depan mata
-merapu lah pulak-

Blog ni pulak aku usha lepas usha blog Fatimah Syarha 
Kalau tak kenal, tak apa
Tapi aku mula kenal Fatimah Syarha dengan novel 'Tautan Hati'
Perghh... meroyan lah jugak baca sebab masa tu tak berapa nak faham
Cuma baca macam tu macam tu je

Hmm... bila baca blog Islamik ni rasa macam...
Entah lah. (v_v)
Susah untuk di ungkap *ecewah*
Apa-apa pun, berubah biarlah kerana ALLAH
Bukannya sesiapa atau apa-apa
IN SHA ALLAH bahagia.

Nak jadi baik bukan senang
Kena sentiasa tabah, banyak berdoa, banyak mengharap pada ALLAH
Sebab ujian tu sentiasa mendatang
Kadang-kadang, rasa macam give up nak jadi baik
Sebab makin orang kutuk adalah

ALLAH tahu kenapa kita mahu sesuatu itu
Jadi, kembali lah pada-NYA
Minta lah apa saja
DIA tak akan biarkan kita seorangan

Kadang-kadang aku tak yakin untuk berubah
Sebab selama ni self esteem memang tak pernah berubah meternya
Sentiasa di tahap yang rendah
Tak pernah menaik seiring dengan bertambah usia

Kalau ikutkan hati aku
Aku nak berubah di tempat tak ada orang kenal aku
Baru aman rasa
Sekarang tak aman ke?
Idok ler ... 

Cuma sekarang orang dah biasa tengok aku yang sempoi *tangan di bahu, mata ke langit*
Mungkin ada yang ketawakan kalau aku tiba-tiba pakai ala-ala ustazah
Dan aku paling tak suka kalau orang pandang aku macam alien
Nowadays, it's hard to see and found a real Malay girl(s)
Wearing baju kurung to go anywhere
Not only for special occasion like wedding ceremony or burial ceremony
Not a blouse or long shirt (muslimah)
With a tudung (tudung bawal or labuh) which really old school
It's really rare, you know?

Hmm.. tapi ada jugak orang cakap
Kalau dah hati memang nak berubah
Mana-mana dan bila-bila pun boleh *macam iklan Jacob's*
Pepatah Melayu pun ada sebut
Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih

Ya ya ya... whatever
Ingat berubah ni macam masak mi dalam cawan ke?
Cuma tuang air panas dalam cawan mi tu
Ingat senang macam tu ke?
Cakap memang la senang
Cuba buat?

Hmm... I wish someone bring me to Swiss
Geneva ke Zurich ke, aku tak kisah
Asal tanah Swiss
Mahu sangat-sangat yang amat 
Maybe there, I'll change
To be a real abdullah (hamba ALLAH)
Not only muslimah, but mukminah (aminn...)
IN SHA ALLAH... andai ada rezeki

Sekarang hari ke 19 dalam kalendar 2013
Tahun hijrah pulak 7 Rabiul Awal 1434
Bila lagi nak berubah?
Tak cemburu ke tengok orang rebut syurga ALLAH?
Rela ke kena humban dalam neraka? (nauzubillah)

Renung-renungkan lah
Selamat berubah dan beramal
Phir milenge chalte chalte
Sorry for any crap
Wassalam.. ^_^

Comments

  1. nice entry. betul bila hati dah terdetik untuk berubah, semuanya tidak mustahil. cuma perlu istiqamah dalam setiap apa pun yang dibuat :)

    ReplyDelete