I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Pfffttt...

Wednesday, July 18, 2012


Bismillah...

Anyway, kiranya dah hampir dua minggu aku kat Politeknik Kuching (PKS) nih. 
Though hidup tak sesempurna mana, tapi aku selesa. 
Boleh di katakan aku bersyukur dapat roommate yang sama sekolah suatu ketika dahulu.

Nasib baik orentasi/Minggu Suai Kenal (MSK) kat PKS ni tak selama masa aku masuk Form 6 hari tu.
Dowh... kira boleh sujud syukur dengan MSK yang cuma 4 hari tu.
Kalau lebih dari tu, aku gerenti yang aku akan meroyan tahap bahangang arr.

Mana tidak, hampir setiap malam tidur lebih pukul 12. 
Maybe setengah orang akan cakap, "alah, standard lah waktu orentasi tidur lewat." 
The probs is, aku/kami kena bangun pukul 5 lebih. 
Dowh... what do you expect from peoples like us? 
Tidur dekat pukul 1, bangun pukul 5. 
Come on laa. 
Kalau dak-dak AJK MSK ngadu letih and what so ever, habis kami ni apa? 
Robot? Android? pfffttt...

Tapi tak apa. 
Daripada MSK yang aku ikut dengan hati yang mendongkol tu, banyak yang aku dapat. 
Anyway, kalau cerita kat sini, memang berjela-jela lah. 
So, better aku tak payah cerita.

Hari ni, kami mula masuk kelas. 
Sebab Isnin dengan Selasa yang lepas, dak-dak senior mendaftar. 
Perghh... rasa macam nak lari balik rumah pun ada. 
Yahh... dream on. 
Sampai patah pun kaki, takkan nya aku sampai ke rumah. 
Silap-silap, ambulans tolong hantar. <paham-paham ler>

Ini pun, mengupdate blog ni guna line orang. 
Nak guna PKS punya wi-fi, kena tunggu next week. 
Baru dapat register. 
Duhh... rasa nyesal lah pulak tak smug line bapak aku dulu.

Aku doa, harap, wish, aku keluar dari PKS ni sebagai seorang programmer yang di segani. 
Whatever la. 
Maybe orang tak nampak apa kepentingan programmer dalam hidup. 
Tapi kalau programmer tak wujud, takkannya industri komputer berkembang.

Dan, aku akan ingat sampai mati pesan mak aku, bapak aku dan sis aku yang sudi menasihatkan aku nih. 
Thanks anyway. 
Doa aku yang utama kat sini, moga ALLAH tutup pintu hati aku untuk jatuh cinta dengan mana-mana lelaki. 
Belum masanya untuk aku berkecimpung dalam bidang tu. 
Even jauh dari parents, tak semestinya aku bebas untuk bersosial.

Okeh... that's enough.
Phir milenge, chalte-chalte.
Sorry for any crap and as if ada yang terasa, please don't take it personally.
Wassalam.

Comments