I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Don't Say Goodbye

Thursday, July 5, 2012


Bismillah.

Sehari dua lagi, aku bakal meninggalkan bumi Miri. Sayonara Miri.
Aku ke mana?
Hmm.. aku ke Kuching
Memanglah tak jauh mana. 
Tapi, kalau merangkak, bertahun-tahun baru sampai Kuching oow. -perumpamaan je-

Baju aku dah siap packing. 
Tapi macam tak muat aje satu bagasi. 
Maunya tak muat. Baju kurung je dah tujuh pasang, blaus lagi, kain segala.
Memanglah tak muat kalau nak padat semua benda dalam satu bagasi. 
At least, aku perlukan satu lagi beg. 
Dan Mrs Ayahumi pesan, satu beg lagi untuk stok makanan. 
Waaah... bagus jugak idea beliau.

Aku bawak makanan asasi lah. 
Makanan ruji untuk golongan yang susah nak dapat bekalan elektrik. 
Yah, of course mi segera a.k.a Maggi
Itu memang wajibul ghunnah. 
Makanan dalam tin tu payah sikit. 
Lagi kalau dapat tempat banyak semut. 
Hiiisy... free-free aje dapat sesi 'tidur bersama encik semut'.

Sedih la plak nak tinggalkan Miri nih. 
Even aku bukannya jenis sosial sangat, tapi aku kenal Cherry Berry tu apa, Masjid At-Taqwa kat mana, USA <Ulu Sungai Adong> aje aku belum tengok. 
Mana taknya, macam lah aku ni suka sangat berjalan tak tentu hala. 
Baik duduk umah, tengok tv.

Dekat dengan Imperial Mall, Bintang Plaza dan Pejabat Pos.


Hurmm.. Nak sedih-sedih kenapa pulak? 
Macamlah takkan balik ke sini lagi. 
Well, who knows. 
Ajal maut di tangan TUHAN. 
Bukan kerja kita. 
So, anyway, adios Miri. 
Lain kali aku datang sini lagi, mesti banyak perubahan.

Mestilah ada perubahan dalam setiap pembangunan dan kemajuan. 
Baru maju namanya.
Aku nak packing barang yang macam penting-tak-penting ni.
Phir milenge, chalte-chalte.
Sekian, wassalam.

Comments