I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

BOSAN!!!

Saturday, December 10, 2011




Aahh... sudah!
SPM dah abis dan aku pon duk melangut kat umah macam orang yang dah tak derk harapan ntok idop. Bezanya aku still bley idop.
Bila tengok iklan vacancies here and there, rasa macam nak isi aje semua vacancies tu. Problemnya, bila fikirkan bab pakaian, transportation dan yang penting sekali, waktu solat, terpaksalah batalkan niat tulus aku tu.
Ingatkan nak cari kerja dekat-dekat umah, senang balik jalan kaki, tapi yang ada, full time aje. Yang part time, licin dah. Habuk pon tarak. Hampeh!

Dan perangai masa taun-taun sebelumnya pon berulang. Disebabkan tader kereje yang perlu di kelam-kabutkan, maka jadual harian pon jadi tongkang pecah. Mampos arr...
Nak nengok tv pon, hmm... citer yang ada pon sama aje dan takkan abis selagi astro atas bumbung umah aku terima siaran dari satelit. Hmm... boring!!!

Bila surf internet pon, macam lah ader orang nak join sembang. Plus, aku bukannya suka sangat ngomen kat dinding orang. Shegan laa wey! Maybe zaman ntok aku aktif ngomen dinding orang belum sampai kut. Bak kata orang dedulu, belum sampai seru. -muahahahahahaha-

Ader blog pon, jarang update. Ader pesbuk pon, aku duk layan game aje. Manusia? Aku nengok aje laa. Nak ngomen, kang ada terlajak kata ke tersilap taip ke, buat tebal muka aje bila manusia-manusia yang turut ngomen kat situ ngungkit kisah dalam pesbuk tu. Malu I tau! -swear, malu siot!-

Sudah nya, sanggup kerja part time jadi jaga. -hehehehe-
Saja nak update blog sendiri. Nak harapkan orang, macam depa tau password. Kang ntahapapantah yang depa post, niaya aku!
Ingatkan dah abis SPM, bley laa aku nak kumpul duit ntok blaja driving. So far, duit yang aku simpan slama ni kuar ntok menatang lain ada laa! Lagipon skarang orang cakap, blaja driving dah naik harga. Hmmm... duit lagi!

Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!
Kenapa lah aku idop zaman ni?
Zaman yang setiap detik adalah wang. Kalo aku idop zaman pemerintahan Saidina Umar kan best. Hurmm... maybe kalo aku idop zaman tu pon, aku merungut gak kut ntok idop zaman nih. Aahh... whatever!

Dah lah hari tu aku nak beli no. pin upu depa bsn ckp dah tutup. What?! DAH TUTUP?
Yup, dah TUTUP! Depa akan bukak balik 9 JANUARI next year.
Dan waktu tu aku rasa macam nak cekik aje minah kat kaunter tu yang bagitau aku cenggitu. Ada ke patut?! Paper aku leklok dah abis, depa g tutup plak pembelian no. pin upu tu. Sakitnya hati!!!

Hmm... nak plan macam-macam pon, sekadar "Insya-ALLAH", takkan menjamin sesuatu plan tu berjalan. Lainlah kalo aku ni anak menteri. BTW, anak menteri/datuk/tan sri/dato' tu kaya sangat ke? Aku heran btol laa. Kalo aku anak menteri pon, tak tentu g aku dapat idop cenggana aku idop cam hari ni.
Kalo aku punya duit sendiri/elaun tiap-tiap bulan, senang ckit ntok aku nak g memana. Nak blaja driving ke, nak jolifoya <berjoli & berfoya> pon jadi je... Dan sumer tu takkan berlaku coz of 'kalau/kalo'.

K arr... Penat laa plak belakang aku ni. Esok lusa, tak sure g dapat update ke idak menatang nih. Even tadak peminat, kita mesti slalu update. Cheh! Buang karan. Tunggu arr aku ada laptop/PC sendiri kat umah sendiri. Tadak laa orang nak soseh-soseh pasal aku jadi jaga or aku g buat 'popcorn' tetengah malam/dinihari.

Comments