I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Ramadhan 1441H

Saturday, April 25, 2020

bismillah
salam Ramadhan Mubarak!
semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya
maaf terlambat tapi better late than never kan?

baiklah
bila aku tengok balik blog sepi aku ni
dulu aku selalu share movie apa yang aku tengok
so I thought why stop?
I should've keep on make my own list of movies that I watched

ingatkan nak cantikkan blog
tapi haihhh sumpah tak rajin
kalau nak tengok blog lawa yang mengakibatkan aku nak beautify blog aku
ni haa blog cantik sila klik untuk ke blog beliau
kemas je, jealous iolls

back to movies that I watched
so hmmm banyak jugak movie yang aku dah tengok
ada yang aku terus buang
ada yang simpan sebab sayang
okay, let's go!

My rating : 7/10
Genre : Adventure, drama

1. THE CALL OF THE WILD ( 2020 )

I don't know about you guys 
tapi one thing for sure, anjing memang bijak kan?
this movie menceritakan perjalanan hidup anjing yang bernama Buck
logik tak logik tu malas ah nak kira
tapi this dog makes me want to have one 
if and only if lah kann 


My rating : 6/10 
Genre : Comedy, crime

2. MISS AND MRS. COP ( 2019 )

beralih ke Korea Selatan sekejap 
this movie quite funny and bodo bodo sikit lah 
citer pasal adik-beradik ipar yang kerja sebagai polis
part bagi aku paling best bila dia cakap, "aku malu mengaku diri sebagai polis"
kenapa cakap macam tu?
tengoklah kenapa 


My rating : 6/10
Genre : Romantic, drama 

3. TOMORROW I'LL DATE WITH YESTERDAY'S YOU ( 2016 )

kita ke Jepun pulak 
cerita ni ada banyak nama
My Tomorrow, Your Yesterday lah 
ah, tak kisahlah 
dah lama terperuk dalam laptop aku
lama betul tapau baru dapat tengok malam semalam
agak sentimental, and by sentimental please understand okay how it will go
bagi aku sedih jugaklah 
ok, nak nangis jap 


My rating : 4.8/10 
Genre : Comedy

4. LIKE A BOSS ( 2020 )

this one, more like girly movie
but with some bad jokes 
aku minat Rose Byrne dengan Tiffany Haddish
so both of them sangatlah awesome
cerita yang mengajar sebenarnya kita perlu hidup bertoleransi
jangan ego sangat although kena stand strong for ourselves 
also ada ajar sikitlah pasal business
jangan mudah terpedaya dengan janji manis


My rating: 6.5/10
Genre : Animation, musical

5. TROLLS WORLD TOUR ( 2020 )

siapa yang tak follow Trolls daripada awal, sila berbuat demikian
kang makin tak faham pulak
well, I am very pissed dengan Poppy
annoying macam biasa
also when she said, "why you think bad of someone you never met?"
duhh! girl, you need to grow up!
the world doesn't seems as it is
anyway, enjoy je sebab animasi kan?


My rating : 4.5/10 
Genre : Romance, drama

6. ENDINGS, BEGINNINGS ( 2020 )

biasa tengok abe Bucky dalam Marvel series kan?
kita tengok dia dalam movie ginian
masa aku tengok movie ni, 20 minit pertama tu aku dapat rasa apa yang perempuan tu rasa
tiba-tiba aku jadi sedih
because I can relate to her, like how people around you have their own success story
while you? 
people said that you are the mess who make a mess everywhere you go
and when you fucked up
siapa je yang sudi hulurkan tangan kan?
ughh aku jadi emosi jap
abis tengok aku delete 

My rating: 5.8/10
Genre : Animation, family, comedy

7. SONIC THE HEDGEHOG( 2020 )

ohh this one I actually don't want to watch
especially when reading comment section at Youtube after they releasing the trailer
but then I enjoyed this movie
geram je tengok Jim Carrey dalam ni
nasib baik tak pakai suara Ryan Reynolds


My rating: 5/10
Genre: Drama, romance

8. LOVE, WEDDING, REPEAT ( 2020 )

this one sebab ada Sam Claflin tu pasal laa aku layan
kelakar sebab dia main probability and what if's
tapi hidup ni adil ke? 


enough for today
I'm going to have my iftar
till then, take care!

ampun maaf dunia akhirat 
ciao!

Comments