I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Terbangun... Dari Lena Yang Panjang

Monday, August 10, 2015



Bismillah...

Masih boleh ucapkan Selamat Hari Raya Aidilifitri rasanya
Memandangkan Syawal masih ada :P

Setelah sekian lama daku sepi
Hari ini daku mengambil keputusan untuk membuat entri baharu
-_-'

Anyway, jealous jugak la tengok blog orang lain
Semuanya lelawa, cecantik
Aku je yang tak :'(
Tak kisahlah kan?

Memandangkan aku duduk kat rumah buat beberapa bulan ni
So, most of the time aku habiskan tengok movie
Dan semalam, aku baru habis tengok movie "Spare Parts"


Antara movies yang aku dah tengok termasuklah...



Frequencies 
My rating : 8.5 / 10
Genre : Science Fiction, Mystery, Drama, Romance

1. Frequencies (2013)

Suka untuk aku ingatkan, ini movie Sci-Fi. Jadi sapa yang tak minat genre ni, boleh skip la.
Movie yang quite complicated dan agak memeningkan, to be frank. 
Aku layan jugak sebab aku nak tahu kenapa, kenapa dan kenapa. 




Insurgent 
My rating : 6.3 / 10 
Genre : Science Fiction, Action, Thriller, Romance, Adventure

2. Insurgent (2015)

Ini adalah sambungan daripada Divergent. 
Kali ni agak tough dan kesudahannya tidak mengecewakan.
Aku suka betul dengan mak si Four dalam ni. 
Tua pun cantik. Bayangkan kalau muda.



The Giver 
My rating : 7 / 10
Genre : Action, Science Fiction, Drama, Fantasy

3. The Giver (2014) 

At first, aku layan movie ni sebab nak tengok Taylor Swift. 
Tapi banyak lagi sebab lain why should I watch this movie. 
Based on novel lama, tapi langsung tak mengecewakan. 


An Education 
My rating : 7.5 / 10 
Genre : Romance, Drama, Coming-of-Age

4. An Education (2009)

Ini movie buat sesiapa yang rasa desperately lonely.
Jangan sampai menyesal sebab utamakan sangat soal hati berbanding pelajaran. 
A must watch movie for all Malaysian kids yang bersekolah menengah. 
Dan juga mereka yang berfikiran bahawa lelaki kaya itu penting. :P


Cube 
My rating : 8 / 10
Genre : Thriller, Mystery, Psychological Thriller, Sci-Fi, Horror

5. Cube (1997)

Although this movie is a 90's movie, tak salah kan?
Movie ni bagus untuk orang yang tak suka matematik. 
Kenapa? 
Sebab dalam ni korang boleh nampak betapa besarnya aplikasi matematik dalam hidup.


Clueless 
My rating : 6.5 / 10 
Genre : Comedy, Coming-of-Age, Teen, Romantic, Romance

6. Clueless (1995)

Another 90's movie. 
I bet this is a must-watch movie during that time.
Kalau tak, kenapa si Iggy buat MV "Fancy" lebih kurang macam movie ni? 
Tak percaya? Boleh pergi youtube tengok sendiri.. :P


Mr. Nobody 
My rating : 7.9 / 10 
Genre : Science Fiction, Fantasy, Drama, Romance

7. Mr. Nobody (2009) 

At first, aku download movie ni sebab 4th sis nak tengok sangat last few years.
And then bila dah download, aku tak ada sebab nak tengok.
Bila 1st sis cakap kat aku movie ni best, so aku dan 3rd sis pun tengok laa.
Jared Leto sangat awesome, I tell you. 
p.s : Ini movie sci-fi, ready for your mind get twisted.

The Age of Adaline
My rating : 7 / 10 
Genre : Drama, Romance

8. The Age of Adaline (2015) 

Tetiba jatuh cinta pulak dengan Blake Lively. *drooling*
Cantiknyaaa, ya Allah <3
Anyway, enjoy the movie sebab malas nak cerita pepanjang. :P


Spare Parts 
My rating : 8.5 / 10 
Genre : Drama

9. Spare Parts (2015) 

Masa aku download hari tu, I just attracted to the word "based on true story".
Aku ingatkan movie pasal robot macam Chappie or something.
Bila 3rd sis aku ajak tengok sebab 4th sis buat review, makanya berdiri bulu roma menengoknya..
An inspirational movie for students out there.
No matter what you do, somehow your hard work will pays off.
Salute! 

Inside Out 
My rating : 9 / 10
Genre : Animation**ahh lantak la ** 

10. Inside Out (2015)

Movie ni aku layan sensorang. 
Deep sangat bagi aku yang selalu emosi nihh **sobs sobs
Another way to know yourself is to know your feeling, isn't it?
Worth it, for real.. 


Errr... apasal aku update pasal movie ehh?
Dah laa tak ada kaitan langsung dengan tajuk --'
Hampeh sungguh.. 
hahahahahahamacamharamhahahhaha

Kalau nak tahu, kalau nak tahu laa :P
Hardisk aku tinggal kurang daripada 10GB lagi 
Sebab apa?
Sebab banyak sangat cinema dalamnya
hahahaha

Baiklah... 
Marilah sama-sama kita melabuhkan tirai..
Sekian sahaja coretan kali ni. 
Till we meet again.
Ampun maaf untuk segalanya.. :)

Comments