I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

KARMA

Wednesday, July 3, 2019





Bismillah
Tulisan hati yang sekian lama menangis
Mohon air matamu tidak menitis
.
.


02072019

kadang ada keraguan
kadang ada kerisauan
begitu juga kewalahan
dan juga kegelisahan

tapi apa kau tahu?
alasan kau sama seperti dulu
"kau tak pernah nak bagitahu"
mari sini aku beritahu

aku tak mahu bebankan kau
saat aku bercerita mata kau melilau
kau bicara padaku, "jangan kacau"

kau buat aku terkelu
kau jerkah macamlah aku batu
lantas aku pilih untuk membisu
tanpa kau sedar, hatiku mula keras membatu

kutanamkan dalam minda
ku takkan sesakkan jiwa sesiapa
walaupun kau keluarga
kerana siapa mahu bertambah derita
dengan cerita yang menyemak telinga

bila aku semakin dewasa
kau bilang aku kurang ajar
kau kata kelak aku dibalas karma
aku senyum senget saja

kau sedang merasainya
kau saja yang tak sedar
karma kepadamu kerana menyisihkan aku
jadikan hatiku batu
buat lidahku kelu

tapi kau tak mahu tahu
kerana kau rasa karma hanya berlaku
pada yang sedang berlaku
bukan yang sudah berlalu
ah, sudahlah labu
sampai bila pun kau takkan restu
hanya kerana aku bukan kesayanganmu

...

Aku ingatkan nak suruh seseorang nyanyikan
Dalam versi rap ke
Lepas tu intro tu boleh lah dimulakan dengan something like someone have been thinking for too long
Then as the ending, can someone recite doa untuk ibu bapa
Biar meremang sikit hehehehe
At the very end, someone whispers "I love you both, ma, pa" 


Ohemjiii aku excited gilaa
Tapi takde bakat untuk menyanyi huhu

Sekian
Ampun maaf dunia akhirat
gebai

Comments