I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Kosong

Tuesday, May 8, 2018




Bismillah...

Sejak kebelakangan ni
Aku asyik rasa nak menulis je
I don't know why
Tapi aku rasa macam....
K.O.S.O.N.G

ALLAHU...
Kenapa perasaan yang tidak-tidak ini hadir?
Kenapa aku melayan perasaan ini?
Kenapa aku tak gunakan masa yang ada untuk buat assignments?
*tepuk dahi*

Esok seluruh rakyat Malaysia yang dah mendaftar jadi pengundi akan keluar menjalankan tanggungjawab mereka
Termasuklah aku
Sebab aku memang kena mendaftar mengundi
Salah satu sebabnya adalah hanya kerana aku anggota PSSTUDM
*wait, whaaaaatt?*

PSSTUDM is a short form for Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Udara DiRaja Malaysia
Well, since I'm under PALAPES Udara, of course lah under PSSTUDM

Hmmm...
Dah balik rumah tapi it doesn't like home anymore
You know, that feeling of home..?
I don't feel it anymore
Maybe because my ummi wasn't there
:'(

Ummi pergi umrah dengan Cik Yot semua lah
Tengah bulan ni baru balik
Which is a few days after I'm going back to Kuching
Nak ponteng kelas lagi mana dapat
Ni dah nak minggu kritikal
Dahlah banyak kerja sekarang
Tapi aku boleh ignore all those assiignments 
And instead I binge watching Marvels' movies 
Such as Captain America, The Avengers, Thor, even Black Panther
Not to forget, Infinity Wars

ALLAHU...
Apa nak jadi ni...?!!!
Benci betul dengan diri sendiri yang malas yang amat
Padahal untuk diri sendiri jugak
Bukan untuk orang lain

Sebenarnya aku jadi macam ni sebab frust hari tu ummi tak izinkan join SL1M
Hmmm... kalau dikenang benda tu, menyakitkan hati sangat
Boleh bikin nangis
Sebab?
Peluang dah ada depan mata, tapi ditolak
Ibaratnya ada orang datang nak bagi parcel depan rumah
Ketuk-ketuk pintu, siap posmen cakap tu parcel kita
Tapi kita cakap tak ada order apa-apa daripada sesiapa
Jadi, kita pun tutup balik pintu
Dan biarkan posmen balik dalam keadaan confused
Sebab posmen bukan tahu pun yang tu kita punya ataupun tidak
*angkat bahu*

Sampai bila nak harapkan benda datang bergolek?
Kita mesti usaha untuk berjaya
Yet, orang yang ajar aku benda tu lah turn away bila diberikan peluang
Terlampau percaya akan kata-kata orang yang kononnya boleh dipercayai

Humans
Kadang-kadang kita tak sedar
Orang sekeliling kita ni tak suka pun tengok kita bahagia, hidup senang, lebih daripada dia
Dalam dia tersenyum tengok kita dengan keluarga kita
ALLAH saja yang tahu apa yang ada dalam hati dia
Bukan nak ajar orang untuk berprasangka buruk terhadap semua orang
Tapi, that's the truth of what people around you nowadays
They can't even be trusted 
Keluarga ke kawan tahap BFFFFFFFFF level mana pun
F kau punya BFF tu dalam diam ada f*** nya jugak
Sendiri mau ingat jugak

Okay
Asar dah masuk di Kesultanan Lapagry
Kami di sini tak pakai lah Kingdom of Asgard or Wakanda
hahahahaha
Nampak sangat terpengaruh dengan Marvel
Astaghfirullah al azim

Sekian
Ampun maaf andai terkasar bahasa, terasa di jiwa raga
Ampun maaf zahir batin
Semoga lepas ni aku menulis benda yang bermanfaat lagi
Iloveyou in case I die :)
Wassalam


** psst... aku baru dapat berita YO aku, Leftenan Muda Zaidy, 
beliau meninggal dunia sekitar jam 2 petang 8 Mei 2018
Al-Fatihah, semoga roh beliau ditempatkan dalam kalangan orang beriman 
Aamiin 

Comments