I'm Wa!

Welcome to my world of thoughts. Most of the time, I'm just talking to myself. Oh ya, I love foods so much and I hope I can share whatever it is that related to foods in here besides my thoughts. Thank you for visiting!

Just Small Talk

Tuesday, June 17, 2014

Bismillah

Dua hari lagi
Dan tinggallah rumah kesayangan
Yang sentiasa di hati
*sob sob sob*

Anyway, final project langsung tak sentuh
Adalah sikit
Tapi aku rasa macam IDGAF
So, let it be
*sedangkan cuak, takut nanti kena marah*

Sebenarnya tak ada idea nak tulis apa
Tapi disebabkan takut tak ada masa nak update
*eceh.. mcm ada org kisah*

Tak lama lagi puasa
11 hari lagi
Esok 20 Sya'aban
So kiranya birthday aku dalam tahun Hijrah
Baru official 20

Turning 20, huh?
Like a dream
Tapi so far tak ada pun buat perubahan dalam hidup
Dalam skala yang besar, maksud aku

Dulu kemain lagi..
"Bila besar... itu.."
"Bila besar... ini.."
Tapi bila zaman dah 'besar'
Tak ada apa pun dapat buat




Lain lah orang yang lahir dalam dulang emas
Semuanya boleh
Aku lahir kat klinik je kut

Tapi one of my sisters define 'besar' tu lain
'Besar' dalam kamus dia adalah :
-- dah ada kerja
-- dah ada rumah sendiri
-- dah ada kereta sendiri
To be exact, ada segalanya kepunyaan sendiri
Diperolehi melalui titik peluh sendiri
Bukan daripada parents
Itu baru dikira 'besar' a.k.a 'adult'

Bagi aku, term 'besar' dalam kamus dia tu masuk akal
Iyalah, kalau setakat badan je besar, tak guna jugak
*no offense*
Mungkin ada sesetengah orang genetik dia besar-besar
Baru 18, tapi rupa macam hujung 20-an
You know what I mean?

Okey lah
Aku rasa aku patut start packing
Buat apa yang patut sebelum aku pergi
Iyalah, nanti aku dah tak ada
Sapa nak kemas barang-barang aku, kan?
So, kemas lah sendiri
Tak lah menyusahkan orang

Anyway, ampun maaf untuk segalanya
Mati itu pasti, hidup insya ALLAH
Phir milenge chalte chalte
Wassalam..

Comments